Dzień dobry. Na Państwa prośbę wieczorem będę przesyłała zadania na następny dzień.
I jeszcze jedno. W ćwiczeniach też można pisać piórem.
Dzień dobry misiaczki!
Znacie już przysłowia związane z pogodą!
W marcu jak w garncu.
Kwiecień plecień, bo przeplata trochę
zimy, trochę lata.
A co to jest pogoda? Zobaczcie:
Poproście rodziców o przeczytanie tekstu ze str.41 w niebieskim podręczniku. Przyjrzycie się
symbolom pogody. Dlaczego ludzie obserwują pogodę? …….Tak, jest ważna dla
rybaków, rolników, kierowców, lotników…
Rozwiążcie pogodowe zagadki:
1. Nie ma wiatru, słońce praży i o chłodzie każdy marzy…
(UPAŁ)
2. Jasne i gorące,
świeci w dzień na niebie. Ogrzeje zwierzęta, i Ziemię, i ciebie…. (SŁOŃCE)
3. Jak nazywasz białe piórka, Które zimą sypie chmurka?
(ŚNIEG)
4. Jak się nazywa
mgła zamarznięta, Co świat w biel stroi, niczym od święta? (SZRON)
5.W czasie burzy spadł, Wielkości grochu, lodowy… (GRAD)
6. Zimą mroźnym
chłodem dmucha, Tańczy, hula w zawieruchach. Jesienią liście z drzew poobrywa,
Śmiecie wymiecie… Jak się nazywa? (WIATR)
Poruszajcie się teraz jak deszczyk, wiatr, wichura, śnieżynka,
słoneczko…
Czas na pracę w niebieskich ćwiczeniach: str.32,33
ćw.1,2,3,4,5.
Czas na zadanie:
Od jutra, czyli piątku, do kolejnego piątku będziesz codziennie
obserwować pogodę. Założysz kalendarz pogody. Możesz skorzystać z pomysłów:
Dla chętnych!
Jeżeli jesteś jeszcze
ciekawy informacji o pogodzie, to możesz zerknąć na te strony:
Gimnastyka! Mam propozycję, ale możesz też wyjść na
podwórko i pobiegać.
Akumulatory naładowane? Rączki umyte? Czas na
matematykę.
Przygotujcie 10 zabawek np. pluszaków, samochodzików. Teraz
macie jedną dziesiątkę. Teraz dołóżcie jeszcze 3 zabawki.
10+3 =13
Domyślacie się, że dzisiejszym gościem jest liczba 13. Otwórzcie
zielone książki na str.16, ćw. 1,3.
Czas na ćwiczenia str.21. Napiszcie liczbę 13. Składa się z
cyfry 1 i 3, jest liczbą dwucyfrową.
Teraz zróbcie ćw. 1 i 2.
Rozwiąż zadania w zeszycie
w kratkę, zrób rysunki pomocnicze, napisz odpowiedzi.
Na rabatce rosło 10 czerwonych tulipanów i 3 żółte.
Ile
tulipanów rosło na rabatce?
Nad łąką latało 13 pszczółek. 3 wróciły do ula. Ile pszczół
zostało na łące?
A na koniec…..
Czas na informatykę.
Ostatnio dużo pracujecie na komputerze. Potraficie już pochylać, pogrubiać
i podkreślać
tekst. Dziś poszerzycie swoją wiedzę o znajomość powiększania liter oraz ich
zmianę wyglądu i koloru.
Napiszcie w programie MS Word: Halinka pije herbatkę i je
herbatniki.
Pobawcie się w powiększanie, zmianę koloru i wyglądu liter. Dobrej zabawy.
Oto pasek narzędzi:
Tam gdzie napisane Calibri - możecie zmieniać kształt liter.
Tam gdzie widzicie 11-możecie powiększać litery.
Literka A podkreślona
na czerwono daje nam możliwość zmiany koloru.
Wszystkie narzędzia rozwijamy przez naciśnięcie małego
trójkącika z boku.
Tekst do zmiany musi być zaznaczony.
Do jutra! Koniec
Zosia Ś. zrobione
OdpowiedzUsuńZadania zrobione. Pozdrawiamy.
OdpowiedzUsuńZrobione, pozdrawiamy.
OdpowiedzUsuńWszystko zrobione.
OdpowiedzUsuńLekcje skończone. Pozdrawiamy
OdpowiedzUsuńZadania zrobione.
OdpowiedzUsuńAndzia zrobione, pozdrawiamy :)
OdpowiedzUsuńLekcja skończona. Lenka K.
OdpowiedzUsuńWszystko zrobione.
OdpowiedzUsuńWszystko gotowe :)
OdpowiedzUsuńGotowe. Michał ;)
OdpowiedzUsuńZadania odrobione, Adaś
OdpowiedzUsuńMatylda-zadania zrobione:)
OdpowiedzUsuńzrobione :)
OdpowiedzUsuńOk
OdpowiedzUsuń