wtorek, 9 czerwca 2020

Wizyta w stolicy

Dzień dobry podróżnicy!


herb Warszawy

Wczoraj, podczas wędrówek po Polsce, na chwilę zatrzymaliśmy się w Warszawie. Dziś trochę na dłużej zostaniemy w stolicy. 
Zapraszam na  spacer po mieście.

Stolica to miasto, w którym znajdują się najważniejsze urzędy w państwie oraz jest siedzibą władz, czyli sejmu, senatu i prezydenta. 
Posłuchaj piosenki o największym mieście 
w Polsce.



 str. 50,51- teraz posłuchaj opowiadania:


Odpowiedz ustnie na pytania:
Co Antek i Tereska zobaczyli w Warszawie podczas pobytu u wujka?
Co dzieciom podobało się najbardziej?
Co ty chciałbyś zobaczyć w stolicy?

Zobacz z bliska ciekawe miejsca:Centrum Nauki Kopernik


 metro widziane okiem maszynisty

 Stadion Narodowy


Tu byłam:) 2018 rok


Dla chętnych:

 Moja ulubiona piosenka o Warszawie.


Ciekawostki o mieście.


Gry.



 Zrób ćwiczenia.
 str. 47.48 ćw. 1,2,3,4 (proszę o zdjęcia ćw. 1 
w zeszycie)

   Pamiętaj!
Wszystkie imiona pisz wielką literą.
Przykłady:
  • imię dziecka, np. Ewa, Marek
  • imię rzeki  np. Wisła, Łękawka
  • imię gór np. Beskidy , Tatry
  • imię miejscowości, np. Janowice, Warszawa
  • imię kotka i pieska, np. Mruczek, Azor
  • imię budynku, pomnika, np. pomnik Syrenki, Zamek Królewski, Centrum Nauki Kopernik, Stadion Narodowy.
             Pomnik Syrenki, mój mąż i ja.
Tu byłam:) 2018 rok

Zamek Królewski w tle.



Matematyka

 str.68,69 ćw. 1,2,3,4,6,7,8 oraz 5 dla chętnych
(proszę o zdjęcia)

Przed Tobą dzień wolny od zajęć. 
Spotkamy się w piątek.

14 komentarzy: