poniedziałek, 1 czerwca 2020

Trudne wybory

Za nami 1. czerwca, przed nami ostatni miesiąc nauki w szkole. Zobacz co słychać u matki natury:

https://view.genial.ly/5ecf605f95a58b0d8d8c82ae

Dzień dobry moje dzieci!

kliknij!


Jak tam upłynął Dzień Dziecka? 
Dzieciństwo to czas radości, ale czasem zdarzają się sytuacje, gdzie np. trzeba dokonać trudnych wyborów.
Jak rozumiecie wyrażenie nagła sprawa?
Tak to takie niespodziewane wydarzenie, zaskoczenie, coś do zrobienia natychmiast, sprawa niecierpiąca zwłoki.
str.34-przeczytaj opowiadanie "Nagła sprawa" lub posłuchaj:
Odpowiedz ustnie na pytania:
Co się wydarzyło w domu Gabrysi?
Jak radzili sobie domownicy?
Jaki zakup musiała odłożyć rodzina przez nagłą potrzebę?
Co pozwoliło Gabrysi lepiej zrozumieć potrzebę kupna nowej pralki?
Jak oceniasz zachowanie dziewczynki? Czy postąpiłbyś tak samo?


Czy łatwo w dzisiejszych czasach żyć bez pralki?
Jakie inne urządzenia domowe ułatwiają nam życie?
Czy wiesz, jak kiedyś radzili sobie ludzie bez pralki?

Kochani jesteście kulturalnymi dziećmi, więc tylko Wam przypomnę:


Pamiętaj o tych ważnych słowach 
w każdej sytuacji!

 str.35

Spróbuj przeczytać kulturalną rozmowę taty Gabrysi ze sprzedawcą z podziałem na role. Może przeczytasz z tatą?
Przepisz z pamięci do zeszytu 3 magiczne słowa z ramki. Potem posłuchaj piosenki!

Ciekawostka:

Czy wiesz, że nie tylko ludzie przytulają się i przepraszają? Małpy, psy, delfiny, a nawet niektóre ryby (głaszcząc płetwami swoich towarzyszy) przepraszają za złe zachowanie.

Trochę ortografii.
 Przeczytaj zdania:

    Tata kupuje pralkę.       Ja kupuję pralkę.

            Widzisz różnicę w nazwie czynności?
                        tata kupuje- ja kupuję
Ola rysujeja rysuję
dziecko skacze-ja skaczę

Kiedy mówię o swojej czynności- piszę ę!

str.30 zrób ćw. 5

Czasem mówimy: nie zrobię, nie napiszę, nie pójdę, nie kupię.
Czasem mówimy o kimś: nie zrobi, nie napisze, nie pójdzie, nie kupi.

Przeczenie nie z nazwami czynności pisz osobno!


 str. 35 ćw. 1

Kochani. Wyrazem można się bawić. 
Wystarczy zmienić jego część i zmienia się jego znaczenie. Np. wyraz: rzucać
narzucać 
odrzucać
wyrzucać
podrzucać
Pobaw się teraz w podobny sposób:
str.35 ćw. 2

A na koniec poćwicz pisanie z pamięci 
oraz utrwal pisownię zmiękczeń.
str.26 ćw. 1, a dla chętnych ćw. 6
(Poproszę o zdjęcia)

Wychowanie fizyczne

Na początek rozgrzewka:


A teraz- ruszamy się:

Matematyka


str.52,53-Rozwiązuję zadania różne
Podpowiedź do zadania 2:
Rzeczy widzimy z różnej perspektywy, np. 
tory wydają się coraz węższe.

Kwiat wygląda inaczej z różnych stron.
Dzieci  z ćwiczenia 2 patrząc na klocki z różnych stron widzą je inaczej. Wszystko zależy czy patrzymy z dołu, z góry, z boku, z tyłu, z przodu..
Jeżeli nie potrafisz uruchomić wyobraźni, to zabierz 3 dowolne klocki, pudełka.  Ułóż je podobnie jak na obrazku i oglądaj je z kilku stron.
Pomogło?

A dla chętnych sudoku:



Do jutra!

10 komentarzy: