poniedziałek, 25 maja 2020

ETYKA-zajecia Pani Ewelinki


Witajcie pierwszoklasiści,




Dzisiaj zaczniemy nietypowo od wierszyka. posłuchajcie (oczywiście poproszę Waszych Kochanych Rodziców o przeczytanie go), ale nic się nie bójcie bo wierszyk ma szczęśliwe zakończenie. 

Siedziała mama na wieży
i przybyło siedmiu rycerzy.
Każdy się nadymał jak paw.
Mieczami machali
I wykrzykiwali:
Obetniemy siedem głów!
Odrąbiemy siedem łap!
Wystrzelimy prosto w łeb: pif-paf!
A kto smoka zabije,
rzuci mu się na szyję
królewna piękna, jak szczęśliwy traf”
I wołała nasza mama, że nie!
Ale oni tak się darli szalenie,
tak wrzeszczeli na całe gardło,
że w ogóle nic do nich nie dotarło.
A tymczasem z dalekiego świata
nadjechał nasz tata.
Stanął tylko przed jamą i cmoknął: „cmok”!
Wtedy grzecznie, posłusznie wyjrzał z jamy smok...
I siedli na smoczy grzbiet,
I lecieli daleko het
aż do naszego miasteczka,
gdzie są małe białe domki i rzeczka.
I właśnie od tej chwili wszystko się zaczyna,
no bo wtedy powstała nasza rodzina.



Jak już się pewnie domyślacie dzisiaj porozmawiamy trochę o rodzinie. Tak, Wasz tata to ten rycerz, który nie krzyczał i nie wymachiwał mieczem tylko zdobył serce Waszej mamy dobrocią i miłością, ba nawet smoka udobruchał i razem z mamą polecieli na jego grzbiecie ? Wy wiecie, że smoki nie istnieją, ale tata i mama to Wasi rodzice, których bardzo kochacie. A wiecie dlaczego dzisiaj o nich porozmawiamy? Bo jutro jest Dzień Mamy!
Obejrzyjcie krótki filmik o członkach rodziny.




A teraz sprawdźcie czy potraficie odpowiedzieć na pytania dotyczące członków Waszej rodziny.

Mama mojej mamy lub mojego taty, to moja… 
Tata mojej mamy lub mojego taty, to mój… 
Siostra mojej mamy lub mojego taty, to moja… 
Brat mojej mamy lub mojego taty, to mój… 
Mama mojej babci, to moja…
Tata mojej babci, to mój… 
Syn mojej cioci, to mój…
Córka mojej cioci, to moja… 

Udało się Wam odpowiedzieć na wszystkie pytania. W takim razie brawo, jesteście znawcami rodziny.





Zadanie dla Was na dzisiaj jest takie:
Wykonajcie najpiękniejszą laurkę jaką potraficie i wręczcie ją swoim mamusiom, a potem mocno je przytulcie i powiedzcie jak bardzo je kochacie. Mam nadzieję, że w tym dniu będziecie słuchać wszystkiego co Wasze mamy Wam powiedzą i pomożecie im na tyle na ile możecie np. pozmywacie naczynia, albo odkurzycie w swoim pokoju. Trzymam za Was kciuki :)
Do zobaczenia za tydzień?
Buziaczki dla Was !


1 komentarz: